maandag 29 september 2014

Wat een week....

Al maanden ben ik in de revalidatie hard aan het werk om een nieuw evenwicht te vinden tussen inspanning en ontspanning. Dat is makkelijk gezegd en heel moeilijk te doen!
Ik ben door ons leven met onze bijzondere jongens getraind in doorgaan, doorgaan en rennen, rennen, rennen en ineens zei mijn lijf STOP!
Ik heb nu geleerd dat ik mag stoppen met rennen.... Geloof me, dat is niet makkelijk (geweest).
En één van de doelen was om mij weer te helpen om mijn werk weer te kunnen doen.
Helaas lijkt het erop dat ik toch ander werk moet gaan zoeken, of dat ze binnen de organisatie ander werk voor mij moeten gaan vinden. Aan het bed staan zit er voor mij, helaas, niet meer in... Te zwaar werk, te veel tillen, trekken en te veel lopen.
Dus, nu weer gesprekken bij de bedrijfsarts en bij een arbeidsdeskundige om te gaan inventariseren wat ik wel en niet kan. Dan kan er gezocht worden naar werk wat ik wel kan.
Deze beslissing ging met de nodige tranen gepaard. En er zullen vast nog wel wat tranen vloeien voor ik me neer kan leggen bij deze ongewenste carrière-switch.

Het gesprek op mijn werk was op donderdag. Op vrijdag bleek dat Muis niet meer verder wil met haar opleiding in België. Het leersysteem is zo anders dan hier in Nederland dat het haar toch echt zwaar valt. Dus het eerste jaar moest ze overdoen. Helaas bleek dat ze meer moest herkansen dan ze dacht en toen zakte (niet geheel onterecht) de moed haar in de schoenen.
Dus, we hebben over een paar weken weer een kind meer in huis, met alle gevolgen van dien. Naaikamertje? Tja... ik zal de studeerkamer moeten gaan delen met Manlief. Vogel gaat weer verhuizen en Muis kan dan weer op zolder gaan wonen.

En als sluitstuk van de week vierden we gister Kabouter's 23e verjaardag. Een heerlijke, zonnige dag. Lekker in de tuin, gezellige visite en familie. Na een fijne dag samen gegeten en de kinderen gingen nog even buiten op de trampoline springen. En daar ging het mis....
Vogel kwam neer op de voet van zijn neefje en zijn enkel klapte om. Neefje blauwe voet en Vogel had een soort struisvogelei op zijn enkel...
Mijn schoonzusje is huisarts en die was het met mij eens dat het gebroken of gescheurd moest zijn. Nichtje bevestigde dat ze iets had horen kraken. Tja, dan maar naar het ziekenhuis.

Dat werd een lange, lange avond wachten! En inderdaad, hij heeft zijn enkelbanden afgescheurd, inclusief een stukje bot. Nu een weekje gips en pootje omhoog! Rond hupsen op krukken is erg moeilijk, maar in huis nog wel te doen. Morgen toch maar een rolstoel halen, zodat hij ook naar buiten kan.


Het is me wel een week geweest... Nu is het wel weer genoeg!!

7 opmerkingen:

  1. Poe, nou zeg! Nu is het wel weer genoeg! Hoeveel pech kan je hebben? Maar zelfs pech blijkt achteraf altijd ergens goed voor te zijn. Achteraf hé, nu nog niet.... Sterkte met alles!
    Groet Hannah

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een veranderingen bij jullie en dan nog de narigheid voor je zoon erbij! Sterkte hoor, met alles!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jeee jij krijgt het ook wel voor je kiezen! Ellende komt kennelijk nooit in enkelvoud....
    Eén troost,aan alles komt een eind. Heel veel sterkte met het vinden van een passende baan,
    Sterkte met been van je zoon en het vinden van een passende opleiding voor je dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een nare gebeurtenissen allemaal.... Het schoolsysteem van bij ons verschilt inderdaad wel erg van bij jullie, ik sta daar telkens weer van versteld. Maar ik kan me voorstellen dat dat de moed doet zakken... Heeft ze al perspectief op wat wel volgen gaat?
    En hopelijk loopt alles binnenkort (letterlijk ;) weer op rolletjes bij jullie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh lieverd uhm ik weet even niet goed wat te zeggen. Piepppp!
    Ja wat is dat een innerlijk gevecht hè lieverd als je niet meer mag en kunt doen wat je graag wilt doen. Goed van je dat jezelf ook inziet dat het zo niet meer verder kan en dat je goed voor jezelf moet gaan zorgen anders kun je niet goed voor je kroost zorgen. Ik vertrouw erop dat er wel iets op je pad komt wat je leuk vind of misschien gewoon even helemaal niks en heel goed uitrusten in zoverre dat al kan.
    Oh daar gaat je naaikamertje, tsja ook ik hou er ook wel een beetje rekening mee dat dochterlief nog naar huis komt (als het samenwonen niet uitpakt zoals ze graag zou willen, ze is in ieder geval ook altijd welkom), daarom ga ik bewust niets met haar eigen slaapkamer doen als alleen er een lekker gezellige kamer van maken.
    De computerkamer is dan wel weer een ander verhaal, dat gedeelte van de kast dat ik nu inpik met al mijn stof zal ik wel weer moeten terug afgeven. Maar och dan maar plaats maken aan de andere kant ;).
    Heel veel sterkte met alles lieverd. Heel veel dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hello Ya'll,

    Below are the most recommended BITCOIN exchange services (BUY/SELL):
    Coinbase: $1 min. exchange
    CoinMama

    Earn free Bitcoins with the best bitcoin faucet rotator:
    BEST Faucet Rotator

    BeantwoordenVerwijderen