woensdag 1 oktober 2014

Gebonden

Tja, met een jongen die niet zo veel kan, of beter gezegd, niet zo mobiel is, ben je redelijk aan huis gebonden.
Gelukkig heb ik afgelopen maandag mijn revalidatie afgesloten en hoef ik nu niet meer twee keer per week naar het revalidatiecentrum. Maar ja, nu zitten Vogel en ik samen thuis....
Hij woont op de bank, met zijn voet omhoog. Daar kijkt hij tv, speelt met lego, laptop, boerderijmini's (van de Appie), leest, eet, drinkt en verveelt zich...
Gister hebben we ook nog maar een rolstoel geleend bij het uitleencentrum. zodat ik hem mee naar buiten kan nemen. Want met die krukken is hij (nog) niet zo erg handig. Maar jeetje, stel je voor dat ze die rolstoelen ook gebruiksvriendelijk zouden maken.... Het duwt toch zwaar!!!

Maar genoeg geklaagd!
Ik heb de afgelopen week ook nog wel wat kunnen maken, gelukkig. Voor mijn lieve vriendin, die afgelopen weekend 40 werd, haakte ik op haar verzoek een lange, zwarte sjaal, die meerdere keren om haar nek kon. Ach, toen maakte ik er gelijk nog maar een paar vingerloze handschoentjes bij volgens het patroon van ing-things.

Ook naaide ik, hoe kan het ook anders, nog een tasje. Deze maakte ik met twee verschillende kussenslopen van de kringloop.



Tot slot wil ik toch nog even bedelen... Niet voor mijzelf hoor! 
Muis gaat komende zondag abseilen, hier op de Grote Markt in Groningen. Dat doet ze om geld in te zamelen en aandacht te vragen voor Pink Ribbon en natuurlijk omdat het een superleuke kans is om zoiets te doen!
Nou moet je je minimaal voor 100 euro laten sponseren om naar beneden te mogen gaan aan een touwtje. Dat heeft ze gehaald, maar ze had eigenlijk als doel gesteld om 150 euro in te zamelen.
Dus, lieve, lieve volgers, lezers en mede bloggers, wie oh wie kan er een paar euro missen voor een goed doel?

Dit is Muis haar persoonlijke sponsor pagina bij Pink Ribbon: KLIK

4 opmerkingen:

  1. Met die rolstoel zal het toch wel fijn zijn om eens even anders te vertoeven dan in de zetel, want met zo'n krukken rondgaan is niet gemakkelijk. Ik wens hem een spoedig herstel toe.
    Heerlijk zo'n warme sjaal op een koude winterdag...een heel mooi cadeau heb je gemaakt voor jouw vriendin!
    Ook het tasje is prachtig, geweldig wat voor moois jij maakt van een kussensloop!
    Nog een fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooi kado voor je vriendin, mooi garen. Daar zal ze blij mee zijn!
    Beterschap voor je zoon!
    Héél veel succes voor je dochter, 'k heb meegedaan hoor!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen