donderdag 9 oktober 2014

Krukje

Een paar weken geleden kocht ik bij de kringloop dit oude krukje.

Ik twijfelde of ik hem alleen zou schilderen of helemaal zou veranderen. Maar nadat ik hem schoon maakte met water en zeep wist ik heel zeker dat die biezen eraf moesten. Wat een stank!!! Ik denk dat ze een keer eerder al nat waren geweest, want ze waren toch vies...

Summer "hielp" me met het verwijderen.

Daarna een plankje erop gemaakt en daar weer een dikke laag schuimrubber boven op.


Ik heb een hoes gehaakt van dubbel dikke Saskia van de Wibra en daar uiteindelijk nog met de zelfde wol een roos erop geborduurd in kruissteek.

Het was wel even werk, maar ik ben er zo blij mee! Zo kan dat oude krukje nog wel weer een tijdje mee.

14 opmerkingen:

  1. Ik kan me voorstellen dat je blij bent met de gepimpte versie. Het krukje is prachtig geworden. Je kunt het bijna niet geloven, het is dat je de foto's van voor en na hebt. Heel veel plezier van je mooie krukje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. heel mooi gedaan...je bent heel creatief...is echt gepimpt...nu in de woonkamer? als je tv kijkt de voeten erop zetten?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wauw, dat is echt een blikvanger geworden, fantastisch mooi!!
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Amai dat is een hele verandering!
    Knap.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow, het ziet er zoveel mooier uit nu! Wat een gezellige hoes en zo fleurig met die bloem er op, heel knap gedaan!!
    Nog een fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh wauw, wat ontzettend mooi geworden! Kan me voorstellen dat het wat werk geweest is, maar een gigantisch mooi resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wauw, wat een creativiteit! (verder dan de biezen schilderen, zou ik zelf niet geraakt zijn denk ik :) )

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super wat is ie mooi geworden, je zou bijna niet geloven dat het over het zelfde krukje gaat!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Kijk dat vind ik nou HELEMAAL leuk!!
    ik krijg weer kringloopkriebels ;-) Krijg nu al zin om maandagochtend naar de kringloop te gaan :-)
    Top idee!!
    Gr. en fijn weekend, Joyce

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je krukje is echt prachtig geworden en bijna niets doet meer herinneren aan de look die hij eerst had. Maar met een krukje uit de kringloop heb je toch niet veel herinneringen, maar zekers weten dat dit bijzondere krukje een krukje wordt waar iedereen het over heeft en op een of andere manier graag gebruik van zou willen maken als dochterlief hem niet al meteen inpikt ;).
    Ik kan me zo al voorstellen dat Summer met alle liefde de kruk gaat inpikken hihihi. Heel veel plezier van je noeste arbeid, het is een beauty! Dikke knuffels!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Echt PRACHTIG geworden,wat een goed idee!En zooooveel eer van je werk!Veel leuker en waardevoller als welk nieuw gekocht krukje dan ook toch?!?!

    lieve groetjes
    Angeline

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow...wat heb je dat leuk gedaan, hij is geweldig!! Grtzz..Maddy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Geweldig creatief, het is een leuk krukje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen