maandag 16 maart 2015

Inhaalslag?

Potverdikke, er is inmiddels weer zo veel tijd overheen gegaan sinds ik heb geblogd... Er is ook zo veel gebeurd sindsdien!

In februari vorig jaar heb ik me ziek moeten melden op mijn werk ivm te veel pijn tijdens het werken. En afgelopen zomer heb ik een leren leven met pijn traject van 16 weken gevolgd in een revalidatiecentrum. Een van de punten waar daaraan gewerkt werd was de terug keer in je eigen werk. En, dat wilde ik ook dolgraag, weer aan het bed staan. Daar heb ik tenslotte zo keihard voor geknokt, met 3 kinderen toch een hbo studie volgen is niet simpel, geloof me.
De afdeling waar ik normaal meestal werkte (ik had geen vaste afdeling als oproepkracht) zag het toch niet zitten dat ik daar kwam voor mijn re-integratie-traject, dus moesten we wat anders verzinnen. Dat werd de TBC afdeling, onder het mom van weinig zorg, dus weinig lichamelijke belasting voor mij. Ik begon met 2 ochtenden in de week, met het idee dat we dat hopelijk snel konden uitbreiden. Helaas, na 2 weken kon ik niet meer voor of achteruit van de pijn.
Ik moest helaas onder ogen zien dat ik niet meer als verpleegkundige aan het bed zal komen te staan, dat ik dat ook niet meer zou moeten willen....
Laat ik het kort houden en zeggen dat me dat wel wat traantjes heeft gekost!

Maar ja, ik moest wel wat gaan doen, aangezien ik toch al een lange tijd in de ziektewet zat.
In overleg met een arbeidsdeskundige hebben mijn leidinggevende en ik besloten iets heel anders te proberen. Sinds een paar weken zit ik achter de balie van het echocentrum. Ik heb nog steeds patiëntencontact, al is het veel vluchtiger. Ik werk nu 4 middagen in de week en het is me 100% meegevallen. Ik heb geen hekel aan mijn werk, al is het wel wat te simpel. Maar ik heb nu aangegeven dat ik er graag wat taken bij wil krijgen en daar wordt aangewerkt. Ook heb ik besloten dat als dit mijn voorland is, ik toch weer de schoolbanken in zal moeten gaan en een (verkorte) opleiding tot medisch secretaresse wil gaan volgen.
Dus, veel verandering...

Natuurlijk ben ik nog steeds veel bezig met dingen maken. Zo stond er in onze planning om met onze kinderen een drieweekse reis naar Amerika te gaan maken.  Mijn Disneyfreaks moesten en zouden het echte en oorspronkelijke Disneyworld zien. En alle andere disneyparken....
Maar voor de reis heb ik voor mijzelf een nieuwe tas genaaid met Amerika en Columbus voorop.


Ik heb er erg veel plezier van gehad en nog steeds gebruik ik hem dagelijks.

Ook ben ik nog steeds een grage bezoeker van kringloopwinkels, alsof dat zou veranderen.
Daar heb ik vorige week een prachtig beeldje gekocht. Een beeld van die serie stond al jaren op mijn verlanglijst. Ik had alleen verwacht dat ik een iets grotere zou kopen, ooit. Deze is ongeveer 4 cm hoog.


Een echt Nana beeld, van Niki de Saint Phalle. Zelfs met dit kleintje ben ik erg blij!!

Oh, en ons Summertje is natuurlijk al maanden weer uit het gips. En net toen wij hoopten even niet naar de dierenarts te moeten gaan met haar (we moesten elke week wel 1 of 2 keer met haar en haar gipspootje daarheen), werd madam krols... En dat besloot ze even te vieren met een heel mooi creme kleurig katertje. Ik geef toe dat er mooie kitten zouden zijn gekomen, maar een klein, niet volgroeid katje van 6 maanden met een nest, nee dat leek ons niet de bedoeling. Dus, weer naar de dierenarts voor sterilisatie. Ach ja, duur was ze toch al, haha. En de streken die ze uithaalt zijn onbetaalbaar!

Zo,voor ik voor deze keer er een eind aan brei (haak of naai), nog een fijne aankoop die ik bij de kringloop deed. Dit vrolijk rode mandje met olielampjes. Nadat ik ze stevig schoon heb gemaakt vond ik ze ook erg geschikt als vaas voor mijn tulpjes.

Ik beloof dat ik niet meer zo lang zal weg blijven uit blogland. Heb het toch wel een beetje gemist!!!

11 opmerkingen:

  1. Welkom terug! Jammer dat je als verpleegkundige niet meer kunt werken, maar wat fijn dat je toch een andere baan hebt. Lekker vier middagen aan het werk. Kan me voorstellen dat het erg fijn is. Geniet van jullie reis naar Amerika! Liefs, Anne-Co

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn om weer wat van jouw te lezen!
    Dat is idd niet leuk, als je niet meer de job kan doen die je zo graag doet, maar wel geweldig dat je nu de mogelijkheid hebt gekregen om iets anders te doen.
    Met zo'n tas ben je echt in de stemming voor de reis, heel knap gedaan!
    Die beeldjes kende ik niet, die zijn wel heel apart en speciaal.
    De tulpen staan echt prachtig in dat rode mandje!
    Fijne avond,
    groetjes, Vanessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukkig, je bent er weer! Heel vervelend dat je je baan door medische problemen moet laten gaan, maar je hebt nog een toekomst al zul je moeten bijscholen. Wat heb je een gave AMERIKA tas gemaakt!!!! (waar vind je die passende stof?) Je kringloop aankopen zijn erg leuk en de poes laten steriliseren is een goede beslissing.
    Geniet van je vakantie naar Disneyland- Amerika!

    Groetjes,
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof heb ik bij de Kwantum gekocht en is eigenlijk een gordijnstof. Ach, het is mooie stevige stof en het is maar 5 euro per meter!!
      X Nana

      Verwijderen
  4. Leuk weer wat van je te lezen en wat een prachtige tas heb je genaaid! Dapper, hoe je het traject doorgaat van her-integratie. En wat een gezellig hoekje met de rode spulletjes!
    Een vraagje: Een tijdje terug blogde je over het huren van zo'n stelling in een winkel, is je dat goed bevallen? Heb je nog verkocht? Ik twijfel erover, er is in Leek nu ook zoiets, dat ziet er wel heel gezellig uit. Ik vraag mij af of het uit kan.
    Groetjes, Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Marijke, de verkoop bij Mijn Tafel is me heel erg tegen gevallen. Ok, ik heb de huur er wel uitgehaald, maar eigenlijk had ik er meer van verwacht. Er waren meer kasten met zelfgemaakte producten, maar ook daar leek het weinig te lopen in de verkoop. Alleen de tweedehandsspullen verkopen daar blijkbaar...
      Tja, misschien heb jij meer geluk, maar ik doe het niet nog een keer.
      Liefs Nana

      Verwijderen
    2. Volgens mij werkt de combinatie nieuw en tweedehands ook niet zo. Mensen denken dan dat ze alles voor een prikkie kunnen kopen. De winkel in Leek heeft wel een wat andere uitstraling dan die in Groningen (wat verzorgder en luxer, mooie vintage-houten kasten), misschien scheelt dat nog. Ik denk er nog even over, moet toch eerst nog wat voorraad maken. Dank je wel voor je reactie!
      Groetjes, Marijke

      Verwijderen
  5. Wat naar dat je je werk niet meer kon doen door de pijn, gelukkig dat je wel verder kunt met 4 halve dagen ander werk.Prachtige tas heb je gemaakt, wens je een fijne reis toe.
    gr. Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ach lieverd. Welkom terug... ik heb je verhalen ook gemist. Kwam af en toe even kijken of je er alweer was. Het is goed dat je ander weg bent ingeslagen en dat je gesteund wordt door je leidinggevende. De tranen begrijp ik heel goed. Knuffel voor jou. En hopelijk tot snel in blogland.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh lieverd ik heb nu niet zo heel veel tijd om te reageren, maarreh je was dan ook wel een heel aantal weken op vakantie van die tijd dat je niet geblogd hebt ;).
    Maarreh mooi om dit hier allemaal te lezen, vind je tas zo superrr. Echt chapeau hoor dat je die zelf gemaakt hebt. Zo nu moet ik er echt vandoor. Zoefff an die arbeid in een Tante Betsy, ik hoor misschien nog van je ;). Knuff!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Lang niet langs geweest ,heftig joh zo met je werk en reintergratie ,lijkt me best moeilijk.
    Maar wat een super leuke tas en kan je dat toch goed ,leuke kringloop spullen tot gauw maar weer

    BeantwoordenVerwijderen